poniedziałek, 8 lipca 2013

Ciasto francuskie z patelni

Na początku był chaos... potem ktoś wymyślił patelnię.
Dzięki niej i my przez chwilę mogłyśmy poczuć, że mamy piekarnik:)

SKŁADNIKI:
1 ciasto francuskie
sól czosnkowa
ostra (lub łagodna) papryka
bazylia
oregano

WYKONANIE:
Ciasto francuskie rozkładamy na blacie i delikatnie wałkujemy, żeby zrobiło się cieńsze. Posypujemy jego całą powierzchnię solą czosnkową i ziołami. Jeszcze raz wałkujemy, żeby zioła pozostały na cieście, a nie ma patelni:) Całość kroimy w dowolne kształty (my w  kwadraty).
Patelnię rozgrzewamy i kładziemy na niej ciasto. Nie potrzebujemy tłuszczu, ciasto francuskie samo w sobie jest dość tłuste. Pamiętajcie, żeby od razu przykry wszystko pokrywką, wtedy kwadraty lekko urosną.
Smażymy 4-5 minut z każdej strony.









Smacznego!

3 komentarze:

  1. Aż nie wierzę, że wpis z takim pomysłem nie ma żadnego komentarza! Muszę spróbować :D
    Ja robię czasem takie paluchy, tylko, że normalnie w piekarniku ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam - pyszności :) Wielkie dzięki za taki prosty, tani i pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi urosły i to bardzo. A po odwróceniu na drugą stronę dodałam pokruszony ser feta. Wyszło pyszne

    OdpowiedzUsuń